Fra 1. desember slipper du å motta første faktura på papir.
eFakturatjenesten har endret seg og dette er endringene som gjelder etter 1. desember:
Dersom du har aktivert avtalen som heter "Ja takk til Alle", betyr det at du er en digital kunde. Du vil dermed motta alle fakturaer i nett- og mobilbanken som en eFaktura, til og med den første fakturaen. Med andre ord; du slipper å motta første faktura fra en bedrift som papir i posten, og ny eFakturaavtale blir opprettet automatisk.
Dersom du har mottatt papirfaktura i posten fra bedrifter, betyr det at du ikke har takket "Ja takk til Alle". Det kan du enkelt gjøre ved å logge inn i nettbanken, gå til "Betale og overføre" – "Betalingsavtaler". Fra mobilbanken velger du "eFaktura og Avtalegiro" – "Betalingsavtaler".
Kjekt å vite å endringene:
- Dersom du ikke aktiverer "Ja takk til Alle", vil du motta fakturaene dine i posten fra nye bedrifter du inngår et kundeforhold til. Du vil fortsatt motta eFaktura fra de bedriftene du allerede har en eFaktura-avtale med, men etter 15. mai 2022 må du ha aktivert "Ja takk til Alle" for å kunne motta eFaktura
- Fra 1.desember vil eFakturaen alltid sendes til personen som er registrert som mottaker av fakturaen
- eFaktura er bankuavhengig - det betyr at de endringene du gjør i en nett- eller mobilbank vil gjelde for alle bankforbindelsene som du har
- Dersom det er bedrifter du ikke ønsker å motta eFaktura fra, kan du reservere deg mot dette i nett- eller mobilbank fra og med 1. desember.