BankID-feilmeldinger

Får du en feilmelding når du skal logge inn med BankID? Se hva feilkodene betyr og hva du skal gjøre.

BID 2018, 2031, 2032, 2033, 2034, 20a1, 20b0, 20b1 

Kommunikasjonsfeil på grunn av dårlig eller ustabil internettforbindelse. Vi anbefaler derfor at du gjør følgende: 

  • Lukk alle nettlesere og forsøk på nytt
  • Slå av datamaskin/nettbrett/mobil og forsøk på nytt
  • Slå av strømmen på modem/ruter og forsøk på nytt
  • Oppdatere/bytte nettleser.

Får du fortsatt slike feilkoder bør du ta kontakt med din nettleverandør.

BID 14a5

Kommunikasjonsfeil. Hvis dette er din første pålogging med Nordea Koder - vent litt og forsøk på nytt.

BID 1439

Du har tastet feil engangskode for mange ganger. Kontakt kundeservice på chat via mobilbanken eller nettbanken, eller ring oss på telefon 232 06001.

BID 1450

Du har tastet feil passord for mange ganger. Du kan enkelt få tilsendt nytt passord ved å klikke på  “Glemt BankID-passordet?” i innloggingsbildet, eller gå direkte til Glemt BankID-passordetÅpnes i nytt vindu 

BID 5000

Kommunikasjonsfeil mellom din datamaskin og banken. Forsøk å slette informasjonskapsler/nettleserdata i nettleseren din eller prøv å benytte en annen nettleser ved nytt innloggingsforsøk. 

BID 5007

Du har ikke en aktiv nettbankavtale. Kontakt kundeservice på chat via nordea.no eller ring oss på telefon 232 06001 for å få nettbankavtale på plass.

BID C30B

Identifiseringsprosessen er avbrutt da noe tok for lang tid. Vent litt og forsøk på nytt.

BID C30E og C30F

Din BankID på mobil er sperret. BankID på mobil kan enkelt bestilles på nytt i nettbanken ved å logge inn med kodebrikke fra Nordea eller Nordea Koder.

BID C131, C293 og C325

Mobiloperatøren din har problemer eller det kjøres en prosess på ditt telefonnummer. Restart mobilen og forsøk igjen om 5 minutter. 

BID C161

Du har tastet feil eller mangler avtale om BankID på mobil. Feilkoden kan også skyldes endring av mobilabonnementet eller ved bytting av SIM-kort. Du kan enkelt bestille BankID på mobil i nettbanken ved å logge inn med kodebrikke fra Nordea eller Nordea Koder.

BID C167

Mobiloperatøren din kan ha sperret den eksisterende BankID på mobil-avtalen. Det kan blant annet skje ved endring av mobilabonnementet eller ved bytting av SIM-kort. Du kan enkelt bestille BankID på mobil i nettbanken ved å logge inn med kodebrikke fra Nordea eller Nordea Koder. 

BID C302

Vi har problemer med å kontakte mobilen din. Feilen kan forekomme dersom du nylig har byttet mobilnettverk ved reise i utlandet eller dersom skjermlåsen ikke er opphevet. Forsøk gjerne og skru mobilen din av og på dersom feilen vedvarer.

BIDM 1 til 10

BankID på mobil må aktiveres på nytt. Feilen oppstår ofte i forbindelse med endringer gjennomført på mobilen. Du kan enkelt bestille BankID på mobil i nettbanken ved å logge inn med kodebrikke fra Nordea eller Nordea Koder.