Hva kan vi hjelpe deg med?

Her kan du søke, finne informasjon etter tema eller kontakte oss for å få hjelp.

Aktuelt nå

1. Hvordan oppretter jeg BankID fra Nordea Direct?

For å bestille BankID fra Nordea Direct må du først bli kunde hos oss.

Er du allerede kunde hos oss, kan du følge disse stegene for å opprette BankID:

Opprett BankIDÅpnes i nytt vindu

2. Ny kunde hos oss? Slik kommer du i gang

Er du ny kunde hos oss har du sikkert noen spørsmål knyttet til hvordan du kommer i gang. Her viser vi deg hvordan du gjør endringer på boliglånet ditt, bruker Nordea Direct-mobilbanken, hvordan selve bankbyttet foregår med mer.

Tips til deg som er ny kunde

3. Hva er forskjellen på Nordea og Nordea Direct?

Nordea Direct (tidl Gjensidige Bank) ble lansert 27. februar 2020 og er et helt eget og separat banktilbud fra Nordea. 

Som Nordea Direct-kunde vil du ikke kunne bruke kontorene og tjenestene til Nordea, da vi er to separate banker.

Les mer om Nordea Direct

Se spørsmål og svar om Nordea Direct

4. Hvem skal jeg kontakte angående mitt billån i Nordea?

Nordea Finans betjener alle billån. Ring tlf 23 20 60 20 mellom kl 08-16 eller send e-post til moc.aedron@nallib så får du hjelp til det du måtte lure på ang ditt billån.

5. Hvordan kan jeg se forbrukslånet mitt?

Forbrukslånet ditt kan du se i nettbanken din under «Oversikt» – «Se alle kontoer». Logg inn i nettbankenÅpnes i nytt vindu

Om du ikke har nettbank hos oss, så må du bli kunde i Nordea Direct for å få oversikt over lånet ditt. Bli kunde av Nordea Direct

Support for:

Er du ny kunde?

mobilebank and netbank iconEr du ny kunde hos oss har du sikkert noen spørsmål. Her får du svarene på alt du trenger for å komme i gang.

Innlogging og BankID

customer service find help accounts icon smallInnlogging, BankID, BankID på mobil, BankID for 13-18-åringer, personlig passord, engangskode og kodebrikke.

Låne

Car key iconBoliglån, finansieringsbevis, flytte lån, mellomfinansiering, refinansiering, boligkreditt, renter og nedbetaling.

Mobil- og nettbank

customer service find help mobilebank and netbank icon smallBli kunde, bytte bank, mobilbank, mobilbank for barn, PSD2-direktivet og open banking. 

Bankkort og kredittkort

customer service find help cards icon smallSperre kort, glemt PIN, bestille eller avslutte kort, kredittkort, kontaktløs betaling, barne- og ungdomskort.

Konto

customer service find help accounts icon smallÅpne konto, avslutte konto, brukskonto, dele konto/felleskonto, depositumskonto og kontokreditt. 

Betalinger

customer service find help payment and transfers icon smalleFaktura, AvtaleGiro, faste oppdrag, straksbetaling, utenlandsbetaling, IBAN og SWIFT/BIC.

Spare

customer service find help loans and credit icon smallSparekonto, BSU, SmåSpar, høyrentekonto, fondssparing, barnekonto, fastrente og renter.

Om kundeforholdet

Study iconPersonopplysninger, adresseendring, dødsbo, legitimasjon, klage, tilbakemelding og kundeombud.

Fra Gjensidige Bank til Nordea Direct

customer service find help accounts icon smallLes om den nye merkevaren, ny mobil- og nettbank, våre priser og våre produkter.