Aktuelt nå
- 1. Nordea Direct og Nordea slår seg sammen – hvordan påvirker dette meg?
Gjensidige Bank ble kjøpt opp av Nordea i 2019, og skiftet navn til Nordea Direct i 2020. I 2023 slår vi sammen det beste fra to banker og fortsetter som Nordea.
Er du allerede kunde i Nordea Direct?
Frem mot sammenslåingen bruker du oss som du pleier og du vil oppleve samme bankhverdag som før. Ved sammenslåingen av bankene vil kundeforholdet ditt flyttes til Nordea, og du vil få tilgang flere spennende produkter og digitale tjenester. Vi jobber for at overgangen til Nordea skal bli så enkel som mulig og vil gi deg mer informasjon i tiden fremover.
Noen av fordelene du får i Nordea:
• Gode digitale tjenester inkludert mobilbetaling med Apple Pay eller Google Pay
• Nordens største fondsforvalter med et stort utvalg av spare- og investeringsprodukter
• Samme gode kundeservice som hjelper deg med lån, sparing og pensjon
- 2. Problemer med BankID?
Opplever du problemer med BankID kan det være forskjellige årsaker til det. Nedenfor finner du en oversikt over hjelpemidler som forhåpentligvis kan besvare problemet.
- 3. Visste du dette om BankID og BankID-app?
Når du mottar kodebrikke fra banken din er det viktig at du tar vare på denne. Hovedavtalen til BankID er knyttet til kodebrikken og er aktiv i 2 år. Fornyelse av avtale skjer ved bruk.
BankID-appen er er digital utgave av kodebrikken som gjør det raskere å logge inn og signere med BankID. Den er like trygg å bruke som fysisk kodebrikke, men mye enklere og med økt sikkerhet mot svindel.
- 4. Hvordan betaler jeg til utlandet?
Det er sikrere, billigere og raskere for deg som kunde å benytte BIC/SWIFT ved utenlandsbetaling. Vi anbefaler at du sender i EURO til EU/EØS, og i lokal valuta til de andre landene. Du kan enkelt og trygt sende en betaling i nettbanken ved å gå til "Betaling" i venstremenyen og deretter "Betal til utlandet". Les mer om utenlandsbetaling her.
Vi forbedrer sikkerheten ved å innføre en rutinemessig sikkerhetskontroll for utenlandsbetaling fra konto. Som kunde kan du derfor oppleve at du blir stoppet med en melding i nettbanken, og må ta kontakt med oss for å få hjelp med dette.
- 5. Har du blitt kontaktet av oss?
Akkurat nå kontakter vi enkelte kunder for å innhente oppdatert informasjon om medlemskap og samtykke.