Two persons meeting outside an office are looking at a laptop

Hva kan vi hjelpe deg med?

Her kan du søke, finne informasjon etter tema eller kontakte oss for å få hjelp.

Aktuelt nå

1. Har du fått skattemeldingen og vil finne årsoppgaven din?

Årsoppgaven for 2020 finner du i nettbanken under «Innstillinger» - «Postkasse» - «Bankmeldinger», logg inn her. Har du lån sammen med noen vil den som er hovedlånetaker motta årsoppgaven i sin nettbank. 

  • Hadde du fond i Nordea Direct i 2020?

Årsoppgaven for fond finner i postkassen på gjensidige.noÅpnes i nytt vindu

2. Hvordan bytte bank til Nordea Direct?

Det er enkelt å bytte bank til oss. Du kan enten gjøre det selv eller så kan vi gjøre det for deg. Vi har laget en steg-for-steg guide for begge metoder som vi anbefaler at du leser først. 

3. Hva er forskjellen på Nordea og Nordea Direct?

Nordea overtok eierskapet til Gjensidige Bank 1. mars 2019. 27 februar 2020 ble Nordea og Gjensidige Bank enige om å slå seg sammen med et felles mål om å gi deg et bredere tjenestetilbud og en fremtidsrettet bankløsning. Resultatet av dette er Nordea Direct, et helt eget og separat banktilbud. 

Nordea og Nordea Direct vil derfor inntil videre drives som to selvstendige banker med egne kundesystemer.  

4. Visste du dette om BankID og BankID på mobil?

Når du mottar kodebrikke fra banken din er det viktig at du tar vare på denne. Hovedavtalen til BankID er knyttet til kodebrikken og er aktiv i 2 år. Fornyelse av avtale skjer ved bruk.

BankID på mobil er en tilleggstjeneste til BankID som du bruker via mobil, som gjør det til et enkelt alternativ for bruk i det daglige. Husk bare at for å bestille og rebestille din BankID på mobil, er du avhengig av din kodebrikke. 

5. Hvordan kan jeg se forbrukslånet mitt?

Forbrukslånet ditt kan du se i nettbanken din under «Oversikt» – «Se alle kontoer». Logg inn i nettbanken

Om du ikke har nettbank hos oss, så må du bli kunde i Nordea Direct, uten ekstra kostnader, for å få oversikt over lånet ditt. 

Er du ny kunde?

mobilebank and netbank iconEr du ny kunde hos oss har du sikkert noen spørsmål. Her får du svarene på alt du trenger for å komme i gang.

BankID og innlogging

customer service find help accounts icon smallBankID, BankID på mobil, BankID for 15-18-åringer, innlogging, personlig passord, engangskode og kodebrikke.

Låne

Car key iconBoliglån, finansieringsbevis, flytte lån, mellomfinansiering, refinansiering, boligkreditt, renter og nedbetaling.

Mobil- og nettbank

customer service find help mobilebank and netbank icon smallBli kunde, bytte bank, mobilbank, mobilbank for barn, PSD2-direktivet og open banking. 

Bankkort og kredittkort

customer service find help cards icon smallSperre kort, glemt PIN, bestille eller avslutte kort, kredittkort, kontaktløs betaling, barne- og ungdomskort.

Konto

customer service find help accounts icon smallÅpne konto, avslutte konto, brukskonto, dele konto/felleskonto, depositumskonto og kontokreditt. 

Betalinger

customer service find help payment and transfers icon smalleFaktura, AvtaleGiro, faste oppdrag, straksbetaling, utenlandsbetaling, IBAN og SWIFT/BIC.

Spare

customer service find help loans and credit icon smallSparekonto, BSU, SmåSpar, høyrentekonto, fondssparing, barnekonto, fastrente og renter.

Om kundeforholdet

Study iconPersonopplysninger, adresseendring, dødsbo, legitimasjon, klage, tilbakemelding og kundeombud.

Fra Gjensidige Bank til Nordea Direct

customer service find help accounts icon smallLes om den nye merkevaren, ny mobil- og nettbank, våre priser og våre produkter.