Hva kan vi hjelpe deg med?

Her kan du søke, finne informasjon etter tema eller kontakte oss for å få hjelp.

      Topp 5 spørsmål

      1. Hvordan oppretter jeg BankID fra Nordea Direct?

      For å bestille BankID fra Nordea Direct må du først bli kunde hos oss.

      Er du allerede kunde hos oss, kan du følge disse stegene for å opprette BankID:

      Opprett BankIDÅpnes i nytt vindu

      2. Ny kunde hos oss? Slik kommer du i gang

      Er du ny kunde hos oss har du sikkert noen spørsmål knyttet til hvordan du kommer i gang. Her viser vi deg hvordan du gjør endringer på boliglånet ditt, bruker Nordea Direct-mobilbanken, hvordan selve bankbyttet foregår med mer.

      Tips til deg som er ny kunde

      3. Hvordan bestille nytt passord?

      Har du glemt ditt personlige passord? Hvis du har BankID fra Nordea Direct, ringer du (+47) 23 20 60 70 for å bestille nytt passord. Har du BankID fra en annen bank, må du kontakte den aktuelle banken.

      4. Hvordan søker jeg avdragsfrihet på boliglånet mitt?

      Bekymrer du deg for økonomien din eller har midlertidige økonomiske utfordringer som følge av Koronaviruset kan du søke om avdragsfrihet på boliglånet. Gjelder det permittering må du legge inn dette under årsak i skjemaet.

      Her finner du mer informasjon om skjemaet. 

      5. Hvordan sperre og bestille nytt kort?

      Sperre:

      • i nettbanken under «Kontoprodukt og kort» og «Sperre bankkort». 
      • i mobilbanken under «Kort»,  «Mine kort» og «Sperre kort».

      Bestille:

      Du bestiller bankkort ved å gå til «Bestill bankkort» i nettbankmenyen.

      Support for:

      Er du ny kunde?

      mobilebank and netbank iconEr du ny kunde hos oss har du sikkert noen spørsmål. Her får du svarene på alt du trenger for å komme i gang.

      Innlogging og BankID

      customer service find help accounts icon smallInnlogging, BankID, feilmeldinger, personlig kode, engangskode, kodebrikke og eSignering.

      Låne

      Car key iconFinansieringsbevis, boliglån, flytte lån, refinansiering og fastrente.

      Telenorkunder: Ny BankID

      Payment and transfers iconTelenorkunder må i løpet av det neste året bestille ny Bank ID på mobil. Her finner du mer info. 

      Mobil- og nettbank

      customer service find help mobilebank and netbank icon smallBli kunde, kom i gang med våre digitale tjenester, PSD2 og open banking.

      Bankkort og kredittkort

      customer service find help cards icon smallSperre kort, glemt PIN, bestille/avslutte kort, overføre til/fra kredittkort og kortreklamasjoner.

      Konto

      customer service find help accounts icon smallÅpne/avslutte konto, dødsbo, depositumskonto og disposisjonsforhold.

      Betalinger

      customer service find help payment and transfers icon smalleFaktura, AvtaleGiro, faste oppdrag, depositumskonto, utenlandsbetaling og IBAN-nummer.

      Spare

      customer service find help loans and credit icon smallBSU, småspar, spareavtale, høyrentekonto, fondssparing, fastrente og renter.

      Om kundeforholdet

      Study iconKlage, tilbakemelding, adresseendring og legitimasjon.

      Fra Gjensidige Bank til Nordea Direct

      customer service find help accounts icon smallNy merkevare, ny mobil- og nettbank, nytt telefonnummer, fond, konto, priser og bytte bank.