Chat med oss

Hva kan vi hjelpe deg med?

Her kan du søke, finne informasjon etter tema eller kontakte oss for å få hjelp.

      Topp 5 spørsmål

      1. Hvordan bestille låneforsikring eller melde skade tilknyttet forbrukslån?

      Langvarig sykdom, arbeidsledighet eller sykmelding kan ramme alle. Da er det godt å ha en forsikring som sørger for at lånet blir betalt. Du kan velge mellom to ulike forsikringer, hvorav en er mer omfattende.

      Nordea er distributør for Nordea Direct. 

      Les mer om låneforsikringene og bestill herÅpnes i nytt vindu
      Her kan du melde skadeÅpnes i nytt vindu

      2. Hvordan bestille nytt passord?

      Har du glemt ditt personlige passord? Hvis du har BankID fra Nordea Direct, ringer du (+47) 23 20 60 70 for å bestille nytt passord. Har du BankID fra en annen bank, må du kontakte den aktuelle banken.

      3. Hvordan opprette BankID fra Nordea Direct?

      For å bestille BankID fra Nordea Direct må du først opprette en konto hos oss

      • Logge inn med kodebrikke fra Nordea Direct – ikke med BankID fra en annen bank. 
      • For at du skal kunne opprette BankID må du være legitimert med pass i våre systemer. Vi gjennomfører våre legitimasjonskontroller gjennom posten. Skriv til oss fra nettbanken eller via sikker chat, så kan vi sende deg en legitimasjonskontroll. Da vil du kunne legitimere deg på ditt postkontor eller post i butikk nærmest din folkeregistrerte adresse. Husk å ta med pass
      • Du kan da enkelt og kostnadsfritt bestille BankID i nettbanken. Velg først «Oversikt», og deretter «BankID».
      4. Hvordan søker jeg avdragsfrihet på boliglånet mitt?

      Bekymrer du deg for økonomien din eller har midlertidige økonomiske utfordringer som følge av Koronaviruset kan du søke om avdragsfrihet på boliglånet. Gjelder det permittering må du legge inn dette under årsak i skjemaet.

      Her finner du mer informasjon om skjemaet. 

      5. Hvordan sperre og bestille nytt kort?

      Sperre:

      • i nettbanken under «Kontoprodukt og kort» og «Sperre bankkort». 
      • i mobilbanken under «Kort»,  «Mine kort» og «Sperre kort».

      Bestille:

      Du bestiller bankkort ved å gå til «Bestill bankkort» i nettbankmenyen.

      Support for:

      Innlogging og BankID

      customer service find help accounts icon smallInnlogging, BankID, feilmeldinger, personlig kode, engangskode, kodebrikke og eSignering.

      Telenorkunder: Ny BankID

      Icon - mobile and netbank - smallTelenorkunder må i løpet av det neste året bestille ny Bank ID på mobil. Her finner du mer info. 

      Mobil- og nettbank

      customer service find help mobilebank and netbank icon smallBli kunde, kom i gang med våre digitale tjenester, PSD2 og open banking.

      Bankkort og kredittkort

      customer service find help cards icon smallSperre kort, glemt PIN, bestille/avslutte kort, overføre til/fra kredittkort og kortreklamasjoner.

      Konto

      customer service find help accounts icon smallÅpne/avslutte konto, dødsbo, depositumskonto og disposisjonsforhold.

      Betalinger

      customer service find help payment and transfers icon smalleFaktura, AvtaleGiro, faste oppdrag, depositumskonto, utenlandsbetaling og IBAN-nummer.

      Spare

      customer service find help loans and credit icon smallBSU, småspar, spareavtale, høyrentekonto, fastrente og renter.

      Låne

      Car key iconFinansieringsbevis, boliglån, flytte lån, refinansiering og fastrente.

      Om kundeforholdet

      Study iconKlage, tilbakemelding, adresseendring og legitimasjon.

      Fra Gjensidige Bank til Nordea Direct

      customer service find help accounts icon smallNy merkevare, ny mobil- og nettbank, nytt telefonnummer, fond, konto, priser og bytte bank.