Bankkort og kredittkort

Hvordan sperre og bestille kort?

Sperre:

  • i nettbanken under «Kontoprodukt og kort» og «Sperre bankkort». 
  • i mobilbanken under «Kort»,  «Mine kort» og «Sperre kort».

Bestille:

Du bestiller bankkort ved å gå til «Bestill bankkort» i nettbankmenyen.

Hva gjør jeg om jeg oppdager en ukjent transaksjon?

Du kan sperre kortet midlertidig i mobil- eller nettbanken. På den måten hindrer du mer misbruk på kortet. Det er viktig at du tar kontakt med oss så fort som mulig, slik at vi kan bistå deg videre.

Hvis den ukjente transaksjonen er gjennomført på et VISA/Mastercard har du muligheten å reklamere på transaksjonene. 

Vennligst fyll inn ut egenerklæringsskjema med de ukjente transaksjonene. Skjema og mer informasjon finner du her

Om saken omhandler feil transaksjonsbeløp, eller tydelige feil fra brukerstedets side, må du først forsøke kontakte brukerstedet selv.

Bestilling/søknad

Sperre kort eller avslutte kortavtale

Bruk av kortet

Faktura for kredittkort

Regionsperre

Reklamasjon på kortbruk

Kontaktløs betaling

Barnekort og ungdomskort