Chat med oss Kundeservice

Bankkort og kredittkort

Hvordan sperre og bestille kort?

Sperre:

  • i nettbanken under «Kontoprodukt og kort» og «Sperre bankkort». 
  • i mobilbanken under «Kort»,  «Mine kort» og «Sperre kort».

Bestille:

Du bestiller bankkort ved å gå til «Bestill bankkort» i nettbankmenyen.

Hva gjør jeg om jeg oppdager en ukjent transaksjon?

Du kan sperre kortet midlertidig i mobil- eller nettbanken. På den måten hindrer du videre bruk på kortet frem til du har fått kontaktet oss.

Du har rett til å reklamere når du har brukt et Visa- eller Mastercard-kort. Fyll inn reklamasjonsskjemaet «egenerklæring VISA/Mastercard» og send det til oss.

Om saken omhandler feil transaksjonsbeløp, eller tydelige feil fra brukerstedets side må du først forsøke kontakte brukerstedet selv.  

Last ned egenerklæringsskjemaet (pdf, 84 KB)Åpnes i nytt vindu 

Bestilling/søknad

Sperre kort eller avslutte kortavtale

Bruk av kortet

Faktura for kredittkort

Regionsperre

Reklamasjon på kortbruk

Kontaktløs betaling

Barnekort og ungdomskort