Chat med oss Kundeservice

Mobil- og nettbank

Hvordan kommer jeg i gang med mobilbank?

  • Du må være kunde i Nordea Direct for å benytte mobilbanken. 
  • Last ned appen Nordea Direct fra App Store eller Google Play. Ha fødselsnummeret ditt klart. Deretter aktiverer du enkelt mobilbanken med BankID, BankID på mobil eller kodebrikken din.
  • I mobilbanken får du rask tilgang til å se saldo, betale, sperre kort og utføre alle banktjenester. 

Hvorfor må jeg signere flere betalinger enn før?

EU har innført et nytt betalingsdirektiv (kalt PSD2) for blant annet å styrke kundens sikkerhet ved betalinger. Derfor må du bruke BankID, Fingerprint, FaceID eller egen kode oftere enn tidligere. Dette gjelder også ved endring av betalingsmottakere, betalinger som ligger i forfallsmappen og faste betalinger.

Les ofte stilte spørsmål med svar om PSD2 herÅpnes i nytt vindu.

Bli kunde og bytte bank

Mobilbank

Mobilbank for barn

PSD2-direktivet og open banking