Chat med oss Kundeservice

Om kundeforholdet

Hvordan endre personopplysninger

Du kan enkelt endre personopplysninger i nettbanken under «innstillinger», «min profil» og «kontaktopplysninger». Vi henter adresse fra folkeregisteret og dette oppdateres i vårt system automatisk hver 30. dag. 

Hvis du har en annen adresse enn den som er registrert i folkeregisteret kan du ta kontakt med oss i nettbanken under «Bankmeldinger» eller på telefon.

Hvilken legitimasjon er gyldig hos oss?

  • Gyldig legitimasjon for utstedelse av BankID er pass med RFID chip. 
  • Hvis du har utenlandsk pass med RFID chip må man i tillegg ha et godkjent dokument fra skatteetaten der navn og personnummer fremkommer.
  • Du kan også bli kunde med BankID fra annen bank, førerkort eller reisebevis. Hvis du blir kunde med en av disse tre alternativene vil du ikke kunne bestille BankID hos oss før du har legitimert deg med pass med RFID chip.

Tilbakemeldinger og klager

Hvordan kan jeg gi tips om forbedringer?

Har du forslag til hvordan vi kan bli bedre, kan du sende de til on.tceridaedron@knab.

Gjelder dette reklamasjon på kort? Les om reklamasjon på kort herÅpnes i nytt vindu

Ønsker du å legge inn en klage?

Vi setter svært pris på tilbakemelding fra deg, både ros og ris. Slik kan vi skape enda bedre tjenester. Snakk gjerne først med en av våre kunderådgivere. De kan ofte hjelpe deg med en løsning direkte. Ta kontakt med oss ved å ringe 23 20 60 70.

Hvordan kan du legge inn en klage?
  1. Snakk først med en av våre kunderådgivere. De kan ofte hjelpe deg med en løsning direkte. Ta kontakt med oss ved å ringe 23 20 60 70, send klage til on.tceridaedron@knab eller fra din nettpostkasse i nettbanken hvis du vil dele persondata. Logg inn herÅpnes i nytt vindu
  2. Blir dere ikke enige, kan du kontakte Kundeombudet på on.tceridaedron@tedubmoednuk
  3. Er du ikke fornøyd etter at Kundeombudet har behandlet klagen din, kan du klage til: 
    FinansklagenemndaÅpnes i nytt vindu
    ForbrukertilsynetÅpnes i nytt vindu
    ForbrukerrådetÅpnes i nytt vindu

    Du kan også klage til EU-kommisjonens nettbaserte klageportal (ODR). Det er særlig relevant hvis du er forbruker med bopel i et annet EU-land. I skjemaet blir du bedt om å fylle inn Nordea Directs e-postadresse, bruk da on.tceridaedron@tedubmoednuk.
Hva kan jeg klage på?

Uansett hva det gjelder, vil vi at du tar det opp med oss. Kanskje det hele skyldes en misforståelse eller at vi har gjort en feil i en travel hverdag? Gi oss en sjanse til å gjøre det bra igjen.

Hva er kundeombudet?

Kundeombudet er vårt interne klageorgan. Her får du en helt ny og uavhengig vurdering av saken din. Vi gjør alltid vårt ytterste for å løse saken din effektivt og rettferdig.

Koster det noe å sende inn en klage?

Nei, det er ingen kostnader knyttet til bruk av Kundeombudets tjenester.

Hvor lang er behandlingstiden?

Kundeombudet har en behandlingstid på 2-4 uker. I enkelte tilfeller kan det være behov for lengre tid dersom det bør innhentes flere opplysninger.

Dødsbo og arv

Dødsbo og arv

Når du mister en av dine nærmeste ønsker vi å bistå med det vi kan. Vi har laget en oversikt over oppgaver som banken og arvinger må gjøre før kundeforholdet kan avsluttes. Det følger også en oversikt over hva vi må ha av dokumentasjon fra deg som arving.

Se all informasjon rundt dødsbo og arv her.