Tilbakemeldinger og klager
- Hvordan kan jeg gi tips om forbedringer?
Har du forslag til hvordan vi kan bli bedre, kan du sende de til .
Gjelder dette reklamasjon på kort? Les om reklamasjon på kort her.
- Ønsker du å legge inn en klage?
Vi setter svært pris på tilbakemelding fra deg, både ros og ris. Slik kan vi skape enda bedre tjenester. Snakk gjerne først med en av våre kunderådgivere. De kan ofte hjelpe deg med en løsning direkte. Ta kontakt med oss ved å ringe 23 20 60 70.
- Hvordan kan du legge inn en klage?
- Snakk først med en av våre kunderådgivere. De kan ofte hjelpe deg med en løsning direkte. Ta kontakt med oss ved å ringe 23 20 60 70, send klage til eller fra din nettpostkasse i nettbanken hvis du vil dele persondata. Logg inn i nettbanken her.
- Blir dere ikke enige, kan du kontakte Kundeombudet på .
- Er du ikke fornøyd etter at Kundeombudet har behandlet klagen din, kan du klage til:
Finansklagenemnda
Forbrukertilsynet
Forbrukerrådet
Du kan også klage til EU-kommisjonens nettbaserte klageportal (ODR). Det er særlig relevant hvis du er forbruker med bopel i et annet EU-land. I skjemaet blir du bedt om å fylle inn Nordea Directs e-postadresse, bruk da .
- Hva kan jeg klage på?
Uansett hva det gjelder, vil vi at du tar det opp med oss. Kanskje det hele skyldes en misforståelse eller at vi har gjort en feil i en travel hverdag? Gi oss en sjanse til å gjøre det bra igjen.
- Hva er kundeombudet?
Kundeombudet er vårt interne klageorgan. Her får du en helt ny og uavhengig vurdering av saken din. Vi gjør alltid vårt ytterste for å løse saken din effektivt og rettferdig.
- Koster det noe å sende inn en klage?
Nei, det er ingen kostnader knyttet til bruk av Kundeombudets tjenester.
- Hvor lang er behandlingstiden?
Kundeombudet har en behandlingstid på 2-4 uker. I enkelte tilfeller kan det være behov for lengre tid dersom det bør innhentes flere opplysninger.