Chat med oss Kundeservice

Fond i Nordea Direct (Gjensidige Bank)

27. oktober 2020 ble avtalen din om fondshandel sagt opp. Fond som står på fondskonto selges 27. oktober og utbetales til registrert kontonummer innen 6 november.

Fond som står på aksjesparekonto (ASK) innløses til kontanter. Om kontoen skal flyttes til en annen bank må vi motta flyttemelding innen 6. november.

Hva skjer videre?

  • Fondshandel i Nordea Direct er avviklet og fond som står på fondskonto selges 27. oktober og utbetales til registrert kontonummer innen 6 november. 
  • Fond som står på aksjesparekonto (ASK) innløses til kontanter, dette utløser ikke skatt. Om kontoen skal flyttes til en annen bank må vi motta flyttemelding innen 6. november. Om vi ikke mottar flyttemelding innen fristen blir kontantene utbetalt til registrert kontonummer, dette utløser skatt.  
  • Porteføljekode til din ASK og registrert kontonummer finner du under «KontoinformasjonÅpnes i nytt vindu».

Har du spørsmål eller trenger bistand, er du velkommen til å ta kontakt med oss på on.tceridaedron@msp.

Les hva oppsigelsen av avtalen betyr for deg

Ønsker du å flytte aksjesparekontoen din?

  1. Gå til Nordea.no og:
    - Bli kunde
    - Etabler fondshandel
    - Opprett en aksjesparekonto
  2. Du mottar ditt aksjesparekontonummer
    Etter 1-3 arbeidsdager får du et aksjesparekontonummer i Nordea. Noter deg dette og kom tilbake hit.
  3. Gi oss din fullmakt til å flytte aksjesparekontoen din
    Når du har fått din aksjesparekonto i Nordea aktivert trenger vi ditt samtykke for å flytte den fra oss til Nordea. Detaljer om din aksjesparekonto i Nordea Direct finner ved å logge deg inn på gjensidige.no. Velg deretter «Mine fond» og «Kontoinformasjon».
  4. Hvis du vil flytte aksjesparekontoen din til en annen bank må du ta direkte kontakt med den banken. Vi må ha mottatt flyttemelding innen 6. november. Om vi ikke mottar flyttemelding innen fristen blir beholdningen solgt ut til registrert kontonummer.

Logg inn på gjensidige.no for å:

Linkene under tar deg direkte til innloggingsiden til Gjensidige.

Jeg ønsker hjelp av en rådgiver i Nordea

Denne tjenesten er kostnadsfri.
Merk at du først må bli kunde i Nordea for å spare i fond.   

* Påkrevde felter

Din kontaktinformasjon

Ved å sende inn skjemaet samtykker jeg til at Nordea Direct deler min beholdningsoversikt med Nordea, slik at en rådgiver i Nordea kan kontakte meg for investeringsrådgivning.

Viktig informasjon

Merk at innholdet på denne siden er ment som generell informasjon og ikke som personlig investeringsrådgivning. 

Generelt om risiko ved sparing i fond 

Det er viktig å merke seg at historisk avkastning ikke gir garanti for fremtiden. Fremtidig avkastning vil blant annet avhenge av markedsutviklingen, forvalters dyktighet, fondets risiko, samt kostnader ved tegning, forvaltning og innløsning. Penger som plasseres i fond kan gå både opp og ned i verdi, og det er ikke sikkert at du får tilbake hele beløpet du satte inn.