Chat med oss Kundeservice

Fond i Nordea Direct (Gjensidige Bank)

27. oktober 2020 ble avtalen din om fondshandel sagt opp. Fondene skal nå være utbetalt til registrert kontonummer.

Hva skjedde?

  • Fondshandel i Nordea Direct er avviklet og fond som stod på fondskonto ble solgt 27. oktober og utbetalt til registrert kontonummer. Om du hadde flere fond, kom utbetalingen fra disse hver for seg. 
  • Fond som stod på aksjesparekonto (ASK) ble innløst til kontanter, dette utløste ikke skatt. Om kontoen skulle flyttes til en annen bank, og vi ikke mottok flyttemelding, ble kontantene utbetalt til registrert kontonummer, dette utløste skatt.

Har du spørsmål eller trenger bistand, er du velkommen til å ta kontakt med oss på .

Les om oppsigelsen av avtalen

Månedsrapporter, skatterapporter og kvitteringer

Du finner fortsatt månedsrapporter, skatterapporter og kvitteringer i postkassen på Gjensidige.noÅpnes i nytt vindu.

Jeg ønsker hjelp av en rådgiver i Nordea

Denne tjenesten er kostnadsfri.
Merk at du først må bli kunde i Nordea for å spare i fond.   

* Påkrevde felter

Din kontaktinformasjon

Ved å sende inn skjemaet samtykker jeg til at Nordea Direct deler min beholdningsoversikt med Nordea, slik at en rådgiver i Nordea kan kontakte meg for investeringsrådgivning.

Viktig informasjon

Merk at innholdet på denne siden er ment som generell informasjon og ikke som personlig investeringsrådgivning. 

Generelt om risiko ved sparing i fond 

Det er viktig å merke seg at historisk avkastning ikke gir garanti for fremtiden. Fremtidig avkastning vil blant annet avhenge av markedsutviklingen, forvalters dyktighet, fondets risiko, samt kostnader ved tegning, forvaltning og innløsning. Penger som plasseres i fond kan gå både opp og ned i verdi, og det er ikke sikkert at du får tilbake hele beløpet du satte inn.