Sammenslåingen
- Hva betyr det at Nordea Direct blir en del av Nordea?
Nordea og Nordea Direct blir én bank ved årsskiftet 2022/2023. Ved sammenslåingen vil kundeforholdet ditt flyttes over til Nordea. Vi skal fortsatt være den beste banken for deg som er opptatt av gode priser og enkle løsninger på nett. Etter sammenslåingen får du tilgang til ny nett- og mobilbank og mange spennende produkter og digitale tjenester. Har du boliglån hos oss beholder du renten du har på boliglånet ditt ved overføringen.
Medlemstilbudet til medlemmer av YS, Unio og NAL videreføres til Nordea.
- Når blir Nordea og Nordea Direct én bank?
Sammenslåingen av bankene vil skje ved årsskiftet 2022/2023. Vi jobber for at overgangen fra Nordea Direct til Nordea vil kreve minst mulig fra deg og vil gjøre alt vi kan for at du skal bli fornøyd. Du vil få mer informasjon om når dette skjer etterhvert og i god tid før sammenslåingen.
- Hva skjer fremover nå?
Nordea Direct og Nordea har et felles mål om å tilby deg et bredere tjenestetilbud og fremtidsrettede bankløsninger. I tiden frem mot sammenslåingen vil vi opprettholde de gode banktjenestene og prisene i Nordea Direct. Du vil kunne bruke banken som før, den eneste forskjellen er at du fra 1. mars i år må logge inn i Nordea Directs nett- og mobilbank hvis du ønsker å søke om lån. Vi har et stort team som gjennom året vil jobbe med å gjøre flyttingen så enkel som mulig.
Ved sammenslåingen ved årsskiftet 2022/2023 vil ditt kundeforhold flyttes over til Nordea. Vi skal fortsatt være den beste banken for deg som er opptatt av gode priser og enkle løsninger på nett. Du får tilgang til ny nett- og mobilbank og et større utvalg av spennende produkter og digitale tjenester. Vi jobber for at overgangen fra Nordea Direct til Nordea vil kreve minst mulig fra deg og vil gjøre alt vi kan for at du skal bli fornøyd.
- Hvor henvender jeg meg hvis jeg har spørsmål?
Som kunde i Nordea Direct kontakter du oss på 23 20 60 70, e-post bank@nordeadirect.no eller på chat. Ønsker du vite mer om Nordeas tilbud, besøk www.nordea.noÅpnes i nytt vindu.
- Hvorfor slår dere sammen bankene?
Ved å slå sammen det beste fra to banker styrker vi tilbudet til deg som kunde og det gjør det lettere for oss å fortsette å investere i utvikling som gir deg tilgang til et større utvalg av spennende produkter og digitale tjenester.
- Hva skjer med kundeforholdet mitt?
I tiden frem mot sammenslåingen vil alt være som før. Vi vil opprettholde de gode banktjenestene og prisene i Nordea Direct og du vil kunne bruke banken som du pleier. Den eneste forskjellen er at du fra 1. mars i år må logge inn i nett- og mobilbanken hvis du ønsker å søke om lån.
Ved sammenslåingen av bankene senere i år vil kundeforholdet ditt bli flyttet til Nordea. Du får tilgang til Nordeas nett- og mobilbank og et større utvalg av spennende produkter og digitale tjenester. Vi jobber for å gjøre overgangen fra Nordea Direct til Nordea så enkel som mulig for deg og vil gjøre alt vi kan for at du skal bli fornøyd.
- Jeg er kunde i begge banker. Når får jeg alt på ett sted?
Hvis du er kunde i både Nordea Direct og Nordea vil du få alt på ett sted etter sammenslåingen senere i år. Hvis du skulle ende opp med to av det samme produktet (for eksempel to bankkort) vil vi sammen med deg rydde opp i det, slik at det blir minst mulig for deg å tenke på.
- Kan jeg bli ny kunde i Nordea Direct selv om dere skal bli Nordea?
Ved årsskiftet 2022/2023 blir Nordea Direct og Nordea én bank. For at du skal slippe å bytte bank samme år som du blir kunde hos oss, tilbyr vi derfor nye kunder å bli kunde i Nordea, fremfor Nordea Direct. Er du medlem av et fagforbund finner du hele produkttilbudet og alle medlemsfordelene dine hos Nordea. Les mer på nordea.noÅpnes i nytt vindu
- Hva om jeg ikke ønsker å bli kunde i Nordea?
Nordea Direct og Nordea deler samme verdier og har som felles mål om å gi deg et bredere tjenestetilbud og fremtidsrettede bankløsninger. Sammenslåingen vil styrke banktilbudet ditt og du vil få tilgang til et større utvalg av spennende produkter og gode digitale tjenester. Vi vil gjøre alt vi kan for at du skal bli fornøyd og ønsker å beholde deg som kunde fremover. Ønsker du allikevel ikke å bli kunde kan vi hjelpe deg å avslutte kundeforholdet ditt. Ring Kundeservice på 23 20 60 70, eller send e-post bank@nordeadirect.no eller chat med oss.
- Hva skjer med prisene og betingelsene mine?
Vi skal fortsatt være den beste banken for deg som er opptatt av gode priser og enkle løsninger på nett. Har du boliglån hos oss beholder du renten du har på boliglånet ditt ved overføringen. Akkurat nå jobber vi med å få på plass alle små detaljer og vi lover å gi deg mer informasjon om betingelser på produkter og tjenester i god tid før sammenslåingen.
- Deler dere mine data med Nordea uten samtykke?
Før vi slår sammen bankene vil du få informasjon om hvordan dine data overføres trygt og riktig til Nordea. Inntil den tid er vi to separate banker og deler ikke regulerte persondata uten ditt samtykke.